سفارش تبلیغ
صبا ویژن


webdarweb
شبکه - اینترنت - برنامه نویسی


تعداد بازدید

v امروز : 4 بازدید

v دیروز : 9 بازدید

v کل بازدیدها : 33121 بازدید

مطالب قبلی

86/11/17 :: 2:39 صبح

cisco systems

 

 

مدارک سیسکو چیست؟

همانطور که می‌دانید شرکت
Cisco بعنوان بزرگترین و معتبرترین شرکت در زمینه ساخت، طراحی و اجرای شبکه‌های کامپیوتری و تجهیزات آن در جهان شناخته شده است . از این رو برای آشنائی بیشتر متخصصان شبکه با اصول طراحی و کار با تجهیزات، این شرکت اقدام به برگزاری دوره‌های متعددی در زمینه‌های مختلف شبکه نموده است. همچنین برای آگاهی از صحت و کار آزمودگی دانش آموختگان این دوره‌ها پس از گرفتن آزمون از آنها، به آنها مدرک بین‌المللی ارائه می‌نماید .
در کشور ما شرکتها و موسسات آموزشی متعددی نسبت به برگزاری این دوره ها اقدام نموده اند، ولی به علت اینکه شرکت سیسکو در آمریکا قرار دارد و ما هم تحت تحریم قرار داریم، لذا هیچگونه مدرکی از طرف این شرکت در داخل ایران صادر نمی گردد و دانش آموختگان بایستی پس از گذراندن این دوره‌ها به یک کشور دیگر ( معمولا شهر دبی ) رفته و در امتحانات آنجا شرکت نموده و مدرک را در آن کشور اخذ نمایند.
می‌توان گفت اولین مدرک رسمی که از سوی شرکت به دانش آموختگان ارائه می‌شود، مدرک
CCNA است. هرچند توصیه می‌شود قبل از گزراندن این دوره بهتر است مدرک +Network یا ICND اخذ شود، ولی اجباری در گذراندن این مدارک نیست .

 

 

 

مدرک CCNA

CCNA مخفف کلمه Cisco Certified Network Associate است که به‌معنای مدرکی است که دارنده آن را شرکت سیسکو به‌عنوان همکار شبکه قبول دارد! این مدرک به کسانی تعلق می‌گیرد که پس از گذراندن آن توانائی نصب و راه اندازی و خطایابی صد Node در شبکه را داشته باشند. همچنین طی گذراندن این مدرک فرد مورد نظر با پروتکلهای پایه شبکه مثل IP - IPX - VLAN - GRP آشنائی پیدا می‌کنند ولی نه بطور اخص و حرفه‌ای.

 


لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

لوگوى وبلاگ

شبکه - اینترنت - برنامه نویسی

پیوندهای روزانه

رنگین کمان ایران [195]
[آرشیو(1)]

وضعیت من در یاهو

یــــاهـو

اوقات شرعی

اشتراک در خبرنامه

 

template designed by Rofouzeh