سفارش تبلیغ
صبا ویژن


webdarweb
شبکه - اینترنت - برنامه نویسی


تعداد بازدید

v امروز : 8 بازدید

v دیروز : 9 بازدید

v کل بازدیدها : 33125 بازدید

مطالب قبلی

86/11/17 :: 2:16 صبح

در برخی از کشورهای دنیا نظیر امریکا سالیان متمادی است که مردم از تلویزیون های کابلی استفاده می نمایند. تنوع شبکه های تلویزیونی و کیفیت تصاویر از مهمترین دلایل گرایش مردم به تلویزیون های کابلی است . مشترکین تلویزیون های کابلی دارای یک گزینه مناسب جهت اتصال به اینترنت می باشند : مودم های کابلی  . مودم های کابلی با تکنولوژی DSL رقابت می نمایند.

 مبانی مودم های کابلی

هر یک از سیگنال های تلویزیون در تلویزیون های کابلی دارای کانالی به اندازه 6 مگاهرتز ( شش میلیون سیکل در ثانیه ) است. کابل های کواکسیال استفاده شده در تلویزیون های کابلی قادر به حمل صدها سیگنال مگاهرتزی می باشند. در سیستم تلویزیون های کابلی ، سیگنال های مربوط  به هر کانال، پهنای باندی به اندازه 6 مگاهرتز را اشغال می نمایند. در اغلب سیستم های فوق صرفا" از کابل کواکسیال استفاده می گردد. در سایر سیستم ها از فیبر نوری  استفاده می گردد. ارسال سیگنا لها از طریق فیبر تا نزدیکترین ناحیه و یا محل ، انجام و در ادامه سیگنالهای مورد نظر با استفاده از کابل های کواکسیال به منزل مشترکین انتقال داده می شوند.

 شرکت هائی که امکان دستیابی به اینترنت را از طریق کابل فراهم می نمایند ، قادر به ارسال  اطلاعات و داده های اینترنت  ازطریق کابل خواهند بود. علت این امر برخورد  مودم های کابلی با  داده ها  بصورت downsteam است.  ( اطلاعات  از اینترنت برای هر کامپیوتر و از طریق یک کانال 6 مگاهرتزی ارسال می گردد ) در زمان ارسال اطلاعات  توسط کاربران ، هر یک از کاربران به پهنای باند بمراتب کمتری ( دو مگاهرتز) نیاز خواهند داشت.

اجزای یک مودم کابلی

مودم های کابلی می توانند از نوع داخلی (Internal)  و یا خارجی (External) باشند.  مودم های کابلی دارای اجزای اساسی زیر می باشند :

·       یک Tuner

·       یک Demodulator

·       یک Modulator

·       یک دستگاه MAC)media access control)

·       یک ریزپردازنده

در ادامه  هر یک از اجزای فوق تشریح می گردد.

Tuner

tuner به کابل مربوطه متصل خواهد شد. در برخی حالات از یک Splitter ( تقسیم کننده ) بمنظور نفکیک کانال داده اینترنت از کانال های تلویزیونی استفاده می گردد. tuner سیگنال های مدوله شده دیجیتال را دریافت و آنها را در اختیار demodulator قرار می دهد. در برخی حالات tuner از یک diplexer استفاده می نماید. diplexer ، امکان استفاده tuner از یک مجموعه فرکانس ها ( معمولا" بین 42 و 850 مگا هرتز ) برای ترافیک downstream و مجموعه دیگر از فرکانس ها ( معمولا"  5 و 42 مگاهرتز  ) را برای ترافیک upstream  فراهم می نماید. در برخی از سیستم ها ( در اغلب سیستم هائی که دارای محدودیت ظرفیت برای کانال می باشند ) ، از tuner مودم کابلی برای داده های Downstream و از یک مودم معمولی (Dial-Up) برای ترافیک upstream استفاده می گردد. در هر یک از موارد فوق ، tuner پس از دریافت سیگنال ، آن را برای یک demodulator ارسال خواهد کرد.

 


لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

لوگوى وبلاگ

شبکه - اینترنت - برنامه نویسی

پیوندهای روزانه

رنگین کمان ایران [195]
[آرشیو(1)]

وضعیت من در یاهو

یــــاهـو

اوقات شرعی

اشتراک در خبرنامه

 

template designed by Rofouzeh